Page content

article content

Heb ik een website nodig voor mijn kleine rijschool? Ja. dat heb je!

7 redenen waarom je een website nodig  hebt voor je kleine & grote rijschool.

 

Twee rijschool eigenaren lopen na werktijd een bar in. Ze bestellen beiden een drankje om de lancering van hun nieuwe rijscholen te vieren. Vijf jaar later lopen dezelfde rijschoolhouders  dezelfde kroeg in en bestellen ( eigenlijk zonder het nog te weten )  dezelfde drankjes. De een wendt zich tot de ander en zegt: “Ik heb net mijn 25e instructeur aangenomen!” De ander neemt zijn glas en drinkt hem in 1 keer leeg, bestelt er nog 1 en giet ook deze achterover. Dan zegt hij: “Ik heb zojuist faillissementaanvraag ondertekend.” Het is geen grap.

Dit is niet verzonnen dit is een waar gebeurd verhaal.

Dit is onlangs twee vrienden van mij overkomen.

Wat was het belangrijkste verschil is tussen hun bedrijfsstrategieën?

De één bouwde zijn website op de eerste dag en hield deze up-to-date en geoptimaliseerd, terwijl de ander vertrouwd was op sociale media en directory-vermeldingen om zijn bedrijf te promoten. Terwijl de eerste zijn leerlingaantal tegen het einde van het eerste jaar zag oplopen, genereerde de ander nooit enige verbetering. Toen het bereik op sociale media afnam, verdween zijn grootste klantenbestand.

Wees niet die tweede rijschoolhouder.

In 2018 heb je echt een geoliede website nodig. Eigenlijk had je er al één nodig op de dag dat je met je rijschool begon, maar beter laat dan nooit. Bij Marketing voor rijscholen is succes in kleine & grote rijscholen onze tweede naam. Wij willen dat je slaagt.

We zullen je vertellen over de: 7 niet onderhandelbare redenen waarom u een website nodig heeft.

 

De analyse van Deloitte in Europa heeft uitgewezen dat digitaal geavanceerde kleine rijscholen:

  • Verdienen twee keer zoveel inkomsten per instructeur.
  •  Ervaren omzetgroei in het voorgaande jaar dat bijna drie keer zo hoog was
  • Zouden bijna drie keer zoveel kans hebben om banen te creëren in het voorgaande jaar
  • Had een gemiddelde werkgelegenheidsgroei die meer dan zes keer zo hoog was

Digitale vooruitgang begint met een website.

Als dat niet genoeg is om u te overtuigen, zijn hier 7 niet-onderhandelbare redenen waarom u een website nodig heeft, 

 

  1.  30% van de leerlingen beschouwt een bedrijf zonder een website niet serieus.
    Uw website is uw belangrijkste marketingonderdeel omdat we in een digitaal tijdperk leven.
    Onze jongeren maar ook de ouders spenderen gemiddeld 23,6 uur online per week en zijn maximaal vijf uur per dag op hun mobiele apparaten.
    Consumenten verwachten inmiddels dat bedrijven een online aanwezigheid hebben (inclusief een website) en zullen een
    bedrijf overwegen dat er NIET een heeft als minder professioneel.
  2.  Leerlingen zoeken online naar jou Een van de voordelen van een website voor kleine & grote rijscholen is om daar te zijn waar uw leerlingen ook zijn. Er is een reden waarom zoveel rijscholen investeren in een website met zoekmachineoptimalisatie (SEO): 93 procent van de online ervaringen begint met een zoekmachine. Geloof het of niet, er zijn 3,5 miljard zoekopdrachten per dag op Google en op dit moment is er iemand in uw buurt online die op zoek is naar uw rijschool. Raad eens wie hun bedrijf krijgt? Dat klopt, uw concurrent.
  3. 63% van de leerlingen gebruikt websites om bedrijven te vinden en er iets mee te doen JEP. Volgens het rapport van april 2017 van de LSA (Local Search Association), “De digitale consumentenstudie”, gebruikt 63 % van de leerlingen voornamelijk de website van een bedrijf om bedrijven te vinden en erbij te gaan lessen. Dat is een behoorlijk grote groep rijschool leerlingen. Combineer dat met het feit dat 93 procent van de online ervaringen begint met een zoekmachine: u doet de wiskunde. Nog een aantrekkelijke reden waarom uw bedrijf een website nodig heeft? Uit onderzoek van GoudenGids en LSA bleek dat consumenten gemiddeld ongeveer drie bronnen gebruiken voordat ze een individuele aankoopbeslissing nemen en 30 procent automatisch een bedrijf negeert als ze geen of geen goede website hebben.
  4. 48% van de leerlingen zegt dat een website de grootste bepalende factor is voor de vraag of zij een bedrijf geloofwaardig vinden. Het ontbreken van een website zorgt ervoor dat de leerlingen en hun ouders u minder vertrouwen. 48 procent van de leerlingen noemde het ontwerp van een website de belangrijkste factor bij het bepalen van de geloofwaardigheid van een rijschool. Jongeren en hun ouders doen eerder zaken met een bedrijf dat ze vertrouwen en een website is de eerste plaats waar ze naar referenties, recensies en onderscheidingen gaan kijken.
  5. je moet basisvragen snel beantwoorden. Leerlingen bezoeken uw website wanneer ze iets willen weten of iets willen doen. Ze verwachten ook onmiddellijke bevrediging, wat betekent dat bezoekers binnen drie seconden na hun landing op uw website drie vragen moeten kunnen beantwoorden:  Wie ben je? Wat doe / bied je aan? Hoe kan ik contact met u opnemen? We leven in een tijdperk van NU, waar leerlingen de informatie die ze zoeken meteen willen, wat betekent dat de website van uw rijschool elk van de bovenstaande vragen moet beantwoorden zonder dat de gebruiker de pagina helemaal hoeft te scrollen.
  6. Het zal je helpen de Rijschool Reuzen in jouw branche te verslaan. Wist u dat het hebben van een website u kan helpen de Rijschool Reuzen in uw stad of dorp te verslaan? Het kan, als het is geoptimaliseerd voor zoeken. Neem de Rijbewijsgigant.nl, Ze concurreren zwaar met grote rijscholen maar, hebben geen enkele moeite om zich te handhaven dankzij hun website en hun prominente positie op de pagina met zoekresultaten.
  7. Bereik van sociale media neemt af. Dus je denkt dat je geen website nodig hebt omdat je op Facebook bent. Geweldig, net zo is elk ander bedrijf bij jou in de buurt. U hebt een website nodig, zelfs als u een Facebook-rijschoolpagina heeft. En raad eens? Het wordt steeds moeilijker voor bedrijven om verbinding te maken met gebruikers op het platform. Binnen een week na de laatste update van het Facebook-algoritme kelderde het organische bereik nog lager dan het al was. Nog een spelbreker? Mensen besteden nu al 50 miljoen minder uren aan het platform dan in 2017. Hoewel sociale media uw bedrijf kunnen helpen groeien, moet u er niet voor kiezen om het als uw enige marketingkanaal te gebruiken, vooral in de toekomst.

rijschool zoeken

Gemeenschappelijke bezwaren die ondernemers tegen een website hebben.

We werken elke dag met kleine bedrijven en als het gaat om het niet hebben van een website, hebben we zowat elk excuus op de planeet gehoord – en ze zijn allemaal ongelooflijk misleidend. Ik heb de meest voorkomende bezwaren hieronder opgesomd en onze typische antwoorden.

  • Bezwaar 1: “MIJN BEDRIJF IS TE KLEIN EN IK HEB DE EURO`S NIET VOOR EEN WEBSITE.”
    Dit is het meest voorkomende bezwaar van eigenaren van kleine bedrijven.  Kijk, uw website is uw belangrijkste marketingproduct. Zeggen dat je er geen budget voor hebt, is hetzelfde als zeggen dat je niet over het budget voor een WRM-licentie beschikt – later kom je in grote problemen als je niet over die initiële investering beschikt.Maak die website, het hoeft niet duur en duur te zijn, maar die moet bestaan ​​en deze moet door zoekmachines gevonden kunnen worden.
  • Bezwaar 2: “IK HEB REEDS GENOEG BUSINESS. IK HEB GEEN WEBSITE NODIG. ”  Zelfs als je meer zaken hebt dan je aankan, heb je een website nodig.  Ik heb onlangs een artikel gelezen over het eigendom van websites dat hiertegen streed.

Hier is een fragment:

“Onlangs ging ik naar een populair restaurant in een de stad in Nijmegen om de eigenaren een website te proberen verkopen. Het restaurant was direct aan het water met uitzicht op de Waal kanaal gelegen. Ik ging net voor de lunch in het holst van de winter op een doordeweekse dag. Ik dacht dat zaken langzaam zouden gaan en ik kon even met de eigenaar praten.

De eigenaar was genadig en liet me de basisvoordelen doornemen die me haar volle aandacht gaven – zelfs een paar aantekeningen maken. Ik dacht dat ik een goede kans had om deze deal te sluiten. Uiteindelijk zei ik: ‘Denk je dat een website iets is waar je meer over zou willen weten?’

Dit was haar antwoord: ‘We hebben deze plek geopend als aas en tackleshop. Toen wilden mensen koffie, dus dat hebben we gedaan. Toen vroegen sommigen om broodjes, dus dat hebben we gedaan. Later wilden ze een paar tafels waar ze konden zitten en kletsen terwijl ze hun broodjes aten, dus we kregen tafels en stoelen en begonnen met lunchen. Dat leidde tot diners. Dan hadden we niet genoeg ruimte dus hebben we de beschutte veranda voor de zomer toegevoegd. Mensen hielden zoveel van de veranda dat we in de koudere maanden deze winterklaar maakten. Nu het januari is, dachten we dat we een dag per week zouden kunnen sluiten en wat vrije tijd krijgen. Maar dat kunnen we niet. We hebben het te druk. We hebben nooit geadverteerd en we zijn moe. Als een website hier meer mensen gaat brengen, nee bedankt! ‘”

Oh, wat is er mis met die bedrijfseigenaar. Als dat mijn klant was, zou ik dit gezegd hebben:

“Een website hoeft niet te worden gebouwd met het oog op het toevoegen van nieuwe klanten. 83 procent van de Nederlanders zoekt op hun smartphones of tablets eetgelegenheden, aanwijzingen en openingstijden op. Heb je ooit gedacht dat je klanten -nu en nu- misschien speciale aanbiedingen en menu-items willen zien terwijl ze onderweg zijn? Wat als ze haast hebben en snel willen bestellen en vertrekken? Wat als ze uw uren willen weten en niet kunnen bellen? Een goede website beantwoordt meteen basisvragen, waardoor u tijd kunt vrijmaken als u veel uitgeeft aan het beantwoorden van vragen aan de telefoon.

U kunt een reserveringsmodule toevoegen, waarmee u de tijd van uw personeel opnieuw efficiënter kunt maken. U kunt een online community bouwen met recepten, blogs en plaatsen om lokale producten te krijgen. Je kunt niet alleen een lokale favoriet worden, je kunt landelijk ook populair worden en van je merk een geheel eigen product maken. Er is ZOVEEL wat een website kan doen om uw bedrijfsresultaten te verbeteren zonder meer klanten toe te voegen, en hoewel u nu misschien genoeg klanten heeft, weet u nooit wat het volgende decennium zal brengen. Het is het beste om nu met je voet tussen de deur te stappen voor het geval dat dit in de toekomst nodig is. ”

– Wat zou haar antwoord geweest zijn?  Ja, dat klopt. en na de verhuizing is het nu de grootste lokale horeca aan de kade.

  • Bezwaar 3: “IK HEB EEN MANNETJE DIE DIT GRATIS DOET”.    Dit is echt een slecht idee, tenzij de carrière van die gast in webontwerp voor rijscholen is. Als u een vriend of familielid heeft, is het maken van uw website als het vertrouwen van een klusjesman om de basis te leggen voor een wolkenkrabber. Veel gaat over het hebben van een geoptimaliseerde website – SEO-optimalisatie, bestandscompressie, responsief ontwerp, schema-opmaak, etc. – en als het niet op de juiste basis is gebouwd, zal het waarschijnlijk omvallen. Zelfs als je een professionele webontwerper hebt als vriend, wees voorzichtig – verschillende industrieën hebben verschillende normen voor het ontwerpen van websites. Een website voor gezondheidsdiensten zal bijvoorbeeld compleet andere componenten en markeringen hebben dan een website voor de rijschool marketing.
  • Bezwaar 4: “ONZE KLANTEN ZIJN GEEN GROTE GEBRUIKERS VAN COMPUTER.”
    Uw klanten zijn geen “computergebruikers?” Dat is flauwekul. Wat deze bedrijfseigenaar vergeet, is dat ‘computergebruikers’ niet alleen mensen zijn die desktopcomputers gebruiken. Het omvat ook mensen die op mobiele apparaten browsen op websites, sociale media en apps. Niet alleen gebruikt 89 procent van de Nederlanders het internet, 77 procent van hen heeft ook een smartphone. en in 2016 overtrof mobiel internetverkeer voor het eerst het webverkeer op desktopcomputers.

Smartphone = computergebruiker.

  • Bezwaar 5: “IK HEB GEEN WEBSITE NODIG OMDAT IK GEEN WEBSHOP OF EEN ONLINE BEDRIJF BEN”.
    Dit is een ENORME misvatting die veel mensen hebben. Alleen omdat je geen e-commerce bent, wil dat nog niet zeggen dat je geen website nodig hebt. Mensen moeten je nog steeds vinden, over je leren en je vertrouwen, omdat ze bij jou kopen. De overgrote meerderheid van onze klanten is geen e-commerce, en elk van hen heeft een aanzienlijke omzetgroei doorgemaakt door het hebben van een website.

Hoeveel kost een website?

Een website kost overal van gratis tot meer dan 100 mille.

Als u bijvoorbeeld kiest voor DIY met een platform zoals SquareSpace, betaalt u een laag maandelijks bedrag om een ​​plek op hun platform te leasen. Aan de andere kant van het spectrum is een volledig aangepaste website op maat van uw bedrijfsbehoeften en geoptimaliseerd voor SEO. Hiermee kijkt u naar een investering van een paar duizend euro.

Laat een prijskaartje u niet afschrikken van het maken van een website. Als je een one-man-rijschool bent met een nulbudget, koop dan op zijn minst een standaardwebsite die je later kunt opfrissen als je een betere cashflow hebt.

Hosting –

Dit is de service of het bedrijf dat op uw website ruimte biedt voor uw website.

We raden u aan onze hosting te gebruiken. Hosting wordt maandelijks in rekening gebracht en kost meestal een paar euro.
Domeinnaam – Dit is www.jouw rijschool.nl  en is een jaarlijkse betaling. Wij rekenen hier bijvoorbeeld € 14,99 per jaar

  • Ontwerp – Sommige ontwerpen zijn gratis, andere kosten geld.
  • Plug-ins en extensies – hoe meer plug-ins u wilt, hoe duurder een website wordt.
  • Complexiteit van ontwerp – Hoe meer aangepast uw website is, hoe duurder het is.

Hoe een website te maken voor uw kleine onderneming?

BESTE WEBSITE PLATFORMS
Niet alle website-ontwerpplatforms zijn hetzelfde, maar er zijn er drie die beter werken dan andere, vooral voor beginners:

WordPress: de meeste van onze klanten worden gehost op WordPress. Ze zijn up-front over het eigendom van websites en de structuur van de websites is uiterst gebruikersvriendelijk en aanpasbaar. Je kunt alles maken, van eenvoudige, gratis websites tot een van de onze.

Leer van start tot finish een WordPress-site op te zetten >>

SquareSpace: dit is uitstekend voor beginners. Het is extreem gemakkelijk te gebruiken en kan gemakkelijk worden overgezet naar een robuuster platform als u er klaar voor bent. Maar wees voorzichtig: u bezit uw website doorgaans niet op SquareSpace, u least deze.

Drupal: Hoewel Drupal geavanceerder is, is het een uitstekend alternatief voor WordPress. We raden je niet aan om op dit platform te proberen te klussen.

Klaar voor je laatste avondmaal?

De prijs van het hebben van een website is veel lager dan de prijs van achterblijven. Mijn vriend, degene wiens rijschool faalde, is niet uniek. Uit een recent onderzoek blijkt dat slechts 56 procent van de kleine rijscholen zegt een Rijschoolwebsite te hebben.

Dat zou je twee dingen moeten vertellen:

56 procent van de bedrijven doet het beter dan de jouwe.
Je hebt nog steeds de kans om 44 procent van hen te verslaan als je nu een website krijgt.
Luister, iedereen die je vertelt dat jouw bedrijf geen website nodig heeft, is gewoon fout. Die experts die zeggen dat je geen website nodig hebt, tenzij je een online bedrijf of een e-commerce bedrijf bent.

Ja, ze hebben ook ongelijk. Als je onlangs een artikel hebt gelezen waarin staat dat je geen website nodig hebt, stuur het dan naar mij en ik zal je vertellen waarom DAT fout is. Het kost maar centen om aan de slag te gaan met een aanwezigheid op het web, en eerlijk gezegd, zou je gek moeten zijn om er geen te krijgen. Als u hulp nodig heeft, laat het ons weten. We hebben een breed scala aan website-ontwerppakketten voor elk budget en we helpen u graag bij uw behoeften.

 

 

 

Comment Section

1 reactie op “Heb ik een website nodig voor mijn kleine rijschool? Ja. dat heb je!


Door Martin op 25 februari 2018

Mooi artikel

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen:

Phoenix WebsitePhoenix Website